Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 63 találat


csabigyerek26 Elküldve: 2018-04-03 16:03 Autóvásárlás

YELLOW írta:
csabigyerek26 írta:
YELLOW írta:
csabigyerek26 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta:
csabigyerek26 írta: Sziasztok!

Új vagyok itt az oldalon, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Első autó vásárlása előtt állok, a rokoni/baráti körben több BMW is van, és be kell valljam, megfertőztek vele :D
Nagyjából 1,2 millió pénzt tudnék rá szánni, kicsivel többet is ha feltétlenül szükséges. Benzinest szeretnék, mivel ahogy számolgattam, nagyjából kb évi max 15 ezer kilométert mennék vele, úgy gondolom ezért nem éri meg dízelt venni. Ezen belül a hathengeres kétliteresre gondoltam.
A dilemma viszont a következő: E36 vagy E46?
Formavilágra ez a kettő tetszik nagyon, az ötösök valahogy nem.
Fogyasztás, hibalehetőségek, alkatrész ellátottság, szervizek hozzáértése, vezetési élmény, fenntarthatóság, szóval minden érdekel amit fel tudnátok hozni valamelyik típus mellet vagy ellen.
Előre is köszönöm!


Szia! Sok tapasztalatom nincs,de én az E46-ot választanám,abból is a Facelift-est. Hallottam és olvastam is róla,hogy a Facelift elóttinek ki szokott szakadni a hátsó futóműve.Egy barátom már hegesztett ilyet,mert el volt repedve. A hathengeres motorok fenntartása nem sokkal több a négyeseknél a komolyabb tudás ellenére és szerintem megbízhatóbbak!Alkatrész van bőven új és bontott is. Találsz cikkeket,videókat a Youtube-is,vagy Totalcar Népítéletben.


annyi pénzből inkább ne akarjon, vagy legyen még egy 500ezer a zsebben :D


Yellow! Ezt ki tudnád nekem fejteni bővebben kérlek?


én szerintem normális állapotú, költségmentes E46-ot, főleg FaceLift-eset 1,2-ért nem lehet venni. azok leve 2.2-es motorosak. E36-ot lehet találni, de azok mind kasznizva lehetnek már. de lassan E46-ok is. az FL előttieknél tényleg jellemzőbb a futómű kiszakadás is. illetve elég koros autók már ezek, a legtöbb 4 tulajon már túl van vagy akár többön is. én már most nem nagyon vennék E46-ot sem, ha most kellene. vagy ha vennék nagyon a zsebbe kellene nyúlni. mert a jó állapotúak drágábbak, sőt állítólag most kezdenek bedrágulni is, most érték el azt a kort, hogy a jó állapotúak kezdenek érni is valamit.


Értem. Akkor még gyüjtögetek és nézelődök. Vagy adjam kicsit alább az igényeket és keressek 1.6 vagy 1.8 motorral?


olyat vegyél amilyet szeretnél. ilyen idős korban már nem a motoron fog múlni az ára. 11 éve, mikor én vettem a 2.2-es sor6 már 1,5 millával drágább volt, mint a sor4. tehát nekem részben azért anyagi megfontolása is volt, de nekem elég a sor4 is. nekem BMW volt a vágyam, igaz nem első autónak akartam.
ha sor6-ra vágysz, akkor vegyél olyat. már a motorizáltság nem sokat dob, sőt a dízelek még olcsóbbak is, nem úgy mint mikor 3-4 évesek voltak ezek az autók. ha tartod magad, akkor sajnos az állapotban kell lentebb adnod az igényeket. vagy külföldön kell nézelődni. én ezeket tudom javasolni, de a döntés a tiéd.


Rendben. Köszönöm szépen a korrekt válaszokat.

YELLOW Elküldve: 2018-04-03 12:20 Autóvásárlás

csabigyerek26 írta:
YELLOW írta:
csabigyerek26 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta:
csabigyerek26 írta: Sziasztok!

Új vagyok itt az oldalon, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Első autó vásárlása előtt állok, a rokoni/baráti körben több BMW is van, és be kell valljam, megfertőztek vele :D
Nagyjából 1,2 millió pénzt tudnék rá szánni, kicsivel többet is ha feltétlenül szükséges. Benzinest szeretnék, mivel ahogy számolgattam, nagyjából kb évi max 15 ezer kilométert mennék vele, úgy gondolom ezért nem éri meg dízelt venni. Ezen belül a hathengeres kétliteresre gondoltam.
A dilemma viszont a következő: E36 vagy E46?
Formavilágra ez a kettő tetszik nagyon, az ötösök valahogy nem.
Fogyasztás, hibalehetőségek, alkatrész ellátottság, szervizek hozzáértése, vezetési élmény, fenntarthatóság, szóval minden érdekel amit fel tudnátok hozni valamelyik típus mellet vagy ellen.
Előre is köszönöm!


Szia! Sok tapasztalatom nincs,de én az E46-ot választanám,abból is a Facelift-est. Hallottam és olvastam is róla,hogy a Facelift elóttinek ki szokott szakadni a hátsó futóműve.Egy barátom már hegesztett ilyet,mert el volt repedve. A hathengeres motorok fenntartása nem sokkal több a négyeseknél a komolyabb tudás ellenére és szerintem megbízhatóbbak!Alkatrész van bőven új és bontott is. Találsz cikkeket,videókat a Youtube-is,vagy Totalcar Népítéletben.


annyi pénzből inkább ne akarjon, vagy legyen még egy 500ezer a zsebben :D


Yellow! Ezt ki tudnád nekem fejteni bővebben kérlek?


én szerintem normális állapotú, költségmentes E46-ot, főleg FaceLift-eset 1,2-ért nem lehet venni. azok leve 2.2-es motorosak. E36-ot lehet találni, de azok mind kasznizva lehetnek már. de lassan E46-ok is. az FL előttieknél tényleg jellemzőbb a futómű kiszakadás is. illetve elég koros autók már ezek, a legtöbb 4 tulajon már túl van vagy akár többön is. én már most nem nagyon vennék E46-ot sem, ha most kellene. vagy ha vennék nagyon a zsebbe kellene nyúlni. mert a jó állapotúak drágábbak, sőt állítólag most kezdenek bedrágulni is, most érték el azt a kort, hogy a jó állapotúak kezdenek érni is valamit.


Értem. Akkor még gyüjtögetek és nézelődök. Vagy adjam kicsit alább az igényeket és keressek 1.6 vagy 1.8 motorral?


olyat vegyél amilyet szeretnél. ilyen idős korban már nem a motoron fog múlni az ára. 11 éve, mikor én vettem a 2.2-es sor6 már 1,5 millával drágább volt, mint a sor4. tehát nekem részben azért anyagi megfontolása is volt, de nekem elég a sor4 is. nekem BMW volt a vágyam, igaz nem első autónak akartam.
ha sor6-ra vágysz, akkor vegyél olyat. már a motorizáltság nem sokat dob, sőt a dízelek még olcsóbbak is, nem úgy mint mikor 3-4 évesek voltak ezek az autók. ha tartod magad, akkor sajnos az állapotban kell lentebb adnod az igényeket. vagy külföldön kell nézelődni. én ezeket tudom javasolni, de a döntés a tiéd.

csabigyerek26 Elküldve: 2018-04-03 10:19 Autóvásárlás

YELLOW írta:
csabigyerek26 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta:
csabigyerek26 írta: Sziasztok!

Új vagyok itt az oldalon, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Első autó vásárlása előtt állok, a rokoni/baráti körben több BMW is van, és be kell valljam, megfertőztek vele :D
Nagyjából 1,2 millió pénzt tudnék rá szánni, kicsivel többet is ha feltétlenül szükséges. Benzinest szeretnék, mivel ahogy számolgattam, nagyjából kb évi max 15 ezer kilométert mennék vele, úgy gondolom ezért nem éri meg dízelt venni. Ezen belül a hathengeres kétliteresre gondoltam.
A dilemma viszont a következő: E36 vagy E46?
Formavilágra ez a kettő tetszik nagyon, az ötösök valahogy nem.
Fogyasztás, hibalehetőségek, alkatrész ellátottság, szervizek hozzáértése, vezetési élmény, fenntarthatóság, szóval minden érdekel amit fel tudnátok hozni valamelyik típus mellet vagy ellen.
Előre is köszönöm!


Szia! Sok tapasztalatom nincs,de én az E46-ot választanám,abból is a Facelift-est. Hallottam és olvastam is róla,hogy a Facelift elóttinek ki szokott szakadni a hátsó futóműve.Egy barátom már hegesztett ilyet,mert el volt repedve. A hathengeres motorok fenntartása nem sokkal több a négyeseknél a komolyabb tudás ellenére és szerintem megbízhatóbbak!Alkatrész van bőven új és bontott is. Találsz cikkeket,videókat a Youtube-is,vagy Totalcar Népítéletben.


annyi pénzből inkább ne akarjon, vagy legyen még egy 500ezer a zsebben :D


Yellow! Ezt ki tudnád nekem fejteni bővebben kérlek?


én szerintem normális állapotú, költségmentes E46-ot, főleg FaceLift-eset 1,2-ért nem lehet venni. azok leve 2.2-es motorosak. E36-ot lehet találni, de azok mind kasznizva lehetnek már. de lassan E46-ok is. az FL előttieknél tényleg jellemzőbb a futómű kiszakadás is. illetve elég koros autók már ezek, a legtöbb 4 tulajon már túl van vagy akár többön is. én már most nem nagyon vennék E46-ot sem, ha most kellene. vagy ha vennék nagyon a zsebbe kellene nyúlni. mert a jó állapotúak drágábbak, sőt állítólag most kezdenek bedrágulni is, most érték el azt a kort, hogy a jó állapotúak kezdenek érni is valamit.


Értem. Akkor még gyüjtögetek és nézelődök. Vagy adjam kicsit alább az igényeket és keressek 1.6 vagy 1.8 motorral?

YELLOW Elküldve: 2018-04-03 09:57 Autóvásárlás

csabigyerek26 írta:
YELLOW írta:
Jani69 írta:
csabigyerek26 írta: Sziasztok!

Új vagyok itt az oldalon, tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Első autó vásárlása előtt állok, a rokoni/baráti körben több BMW is van, és be kell valljam, megfertőztek vele :D
Nagyjából 1,2 millió pénzt tudnék rá szánni, kicsivel többet is ha feltétlenül szükséges. Benzinest szeretnék, mivel ahogy számolgattam, nagyjából kb évi max 15 ezer kilométert mennék vele, úgy gondolom ezért nem éri meg dízelt venni. Ezen belül a hathengeres kétliteresre gondoltam.
A dilemma viszont a következő: E36 vagy E46?
Formavilágra ez a kettő tetszik nagyon, az ötösök valahogy nem.
Fogyasztás, hibalehetőségek, alkatrész ellátottság, szervizek hozzáértése, vezetési élmény, fenntarthatóság, szóval minden érdekel amit fel tudnátok hozni valamelyik típus mellet vagy ellen.
Előre is köszönöm!


Szia! Sok tapasztalatom nincs,de én az E46-ot választanám,abból is a Facelift-est. Hallottam és olvastam is róla,hogy a Facelift elóttinek ki szokott szakadni a hátsó futóműve.Egy barátom már hegesztett ilyet,mert el volt repedve. A hathengeres motorok fenntartása nem sokkal több a négyeseknél a komolyabb tudás ellenére és szerintem megbízhatóbbak!Alkatrész van bőven új és bontott is. Találsz cikkeket,videókat a Youtube-is,vagy Totalcar Népítéletben.


annyi pénzből inkább ne akarjon, vagy legyen még egy 500ezer a zsebben :D


Yellow! Ezt ki tudnád nekem fejteni bővebben kérlek?


én szerintem normális állapotú, költségmentes E46-ot, főleg FaceLift-eset 1,2-ért nem lehet venni. azok leve 2.2-es motorosak. E36-ot lehet találni, de azok mind kasznizva lehetnek már. de lassan E46-ok is. az FL előttieknél tényleg jellemzőbb a futómű kiszakadás is. illetve elég koros autók már ezek, a legtöbb 4 tulajon már túl van vagy akár többön is. én már most nem nagyon vennék E46-ot sem, ha most kellene. vagy ha vennék nagyon a zsebbe kellene nyúlni. mert a jó állapotúak drágábbak, sőt állítólag most kezdenek bedrágulni is, most érték el azt a kort, hogy a jó állapotúak kezdenek érni is valamit.

YELLOW Elküldve: 2018-03-12 19:45 e36 vásárlás

Alexfindley97 írta: Sziasztok!

E36 vásárlás előtt állok. Végre összespóroltam rá elegendő pénzt, 1-1,2 millió forint körül tudok gondolkodni.
Hathengeres 320-328i érdekel, kupé vagy kabrió kivitelben, de nem tudom, mire érdemes figyelni. Hol nézzem a rohadást, mire figyeljek oda a tesztvezetésnél, úgy általában mit figyeljek a vétel előtt? Nem hülyegyerekautót akarok, és én sem annak szeretném használni, szimplán ez az elérhető álomautóm már jó ideje, méghozzá mindenképpen a hathengeres motorok egyikével.

Előre is köszönöm a tanácsokat!


ennyiért már egész jó állapotút lehetne venni. valaki E46-ért nem akar ennyit adni :D
rohadás? mindenhol. ajtók, sárvédőívek, küszöbök. hátsó futómű kiszakadás is lehetséges.
de ilyen árban azért túl sok rozsda nem lesz és feltehetően egyben lesz az autó.

YELLOW Elküldve: 2017-08-02 16:39 Autóvásárlás

Bitu79 írta: https://www.hasznaltauto.hu/au...b-11646477

Ez is érdekes számomra.Gondolom ez se megy sokkal jobban a mostaninál...Meg ugye e36-os,lehet többet szerelném,mint amit menne.

Esetleg még ez jöhetne szóba:

https://www.hasznaltauto.hu/au...i-11546484

Erről is kevés az infó,és nagyon messze van.

Azért kérdezek,mert a többiek szerint jó áron adnám el a mostanimat.Gondoltam,akkor alternatív lehetőségként feljebb lépek úgy,hogy a pénzemnél maradjak.


E36, túl szép, hogy igaz legyen. szerintem lakatolva van. fekete küszöb és úgy fújva a lökös is ezt támasztja alá, meg látszik volt már leszedve. eleve igen a mágisz árulja, bármi lehet. így elsőre szép. csak 20i. sokat fogyaszt és biztos állítom nem megy jobban, mint az 1.8-asom. jó, van szép sor6 hangja.
bordó E46. nagy motor oké, viszont azzal már hajlamos a futómű kiszakadásra hátul ezzel a pre-FL kasznival. árban még oké lenne, szépnek tűnik képen.
mondjuk nekünk mindegy mit veszünk, mert olyan keveset járunk, hogy 20ezer is 4 évbe kerül :D annyit meg csak kibír. :D

attila1984 Elküldve: 2017-07-05 21:46 Remeg az autó

Nem tudom igazbol milyen ez a remeges de az en autom ugymond remeget mert a dtc beavatkozott.Persze lehet teljesen mas a problema adott esettben mire sikerult kikuszobolni a hibat eleg sokba volt de a lengescsillapito csere oldotta meg a problemat. http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...53452#p392
aadaaz írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg :D ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Azt gondolom, hogy fordulatszámtól független a dolog. Kipróbáltam, azonos sebességet tartottam autópályán (pl. 130km/h), miközben visszaváltogattam 6-ból 5-be, 4-be, és nem múlt el a remegés. Amint 120 km/h alá lassultam, elmúlt.

Egyébként az autó bal hátulja sérült volt, lehet hogy ennek a hozománya ez a szarság, el tudom képzelni, hogy a bal féltengely is kapott :-/


Szia, nekem is ugyan ez a problémám e90 318D-nél. Neked sikerült esetleg megoldani a gondot?


aadaaz Elküldve: 2017-07-05 07:58 Remeg az autó

KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg :D ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Azt gondolom, hogy fordulatszámtól független a dolog. Kipróbáltam, azonos sebességet tartottam autópályán (pl. 130km/h), miközben visszaváltogattam 6-ból 5-be, 4-be, és nem múlt el a remegés. Amint 120 km/h alá lassultam, elmúlt.

Egyébként az autó bal hátulja sérült volt, lehet hogy ennek a hozománya ez a szarság, el tudom képzelni, hogy a bal féltengely is kapott :-/


Szia, nekem is ugyan ez a problémám e90 318D-nél. Neked sikerült esetleg megoldani a gondot?

KermanN Elküldve: 2016-11-22 15:08 Remeg az autó

YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg :D ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Azt gondolom, hogy fordulatszámtól független a dolog. Kipróbáltam, azonos sebességet tartottam autópályán (pl. 130km/h), miközben visszaváltogattam 6-ból 5-be, 4-be, és nem múlt el a remegés. Amint 120 km/h alá lassultam, elmúlt.

Egyébként az autó bal hátulja sérült volt, lehet hogy ennek a hozománya ez a szarság, el tudom képzelni, hogy a bal féltengely is kapott :-/

liga86 Elküldve: 2016-11-22 14:01 Remeg az autó

YELLOW írta:
liga86 írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta:
YELLOW írta:
KermanN írta: Szia! Sajnos hasonlóval küzdöm egy ideje, 2011'E91LCI automata 318D.
120-nál indul, és felette többé kevésbé folyamatosan remeg, ráz az autó.
Néha annyira, hogy az anyósülés fejtámlája szemmel láthatóan mozog, napellenzőkkel egyetemben, de néha csak annyira, hogy rajtam kívül más nem is érzi.
Folyamatos autópálya sebességen tartva(130) hol előjön, hol elmúlik.

Jelenleg 18"-os BMW M-es felnik vannak fent (nem replika).
Amiket eddig csináltam, és NEM segített:
- többszöri, több helyen való centírozás
- futómű állítás többször, több helyen
- vadi új nyári + téli garnítúra, Bridgestone, Goodyear
- szakadt váltó tartó bakok cseréje
- a gyári 16"-os felniket visszarakattam
- sebességfokozattól független a remegés intenzitása, üresben szintén nem változik
Amik meg lettek nézve, és *elvileg* rendben vannak:
- motor tartó bakok, futómű alkatrészek, kardán, difi

Több mint egy évnyi szenvedés alatt az tűnt fel, hogy minden egyes kerékcsere után változik a remegés intenzitása, és némileg az a tartomány is ahol előjön. Pl. 120-140 között intenzív remegés, 140-160 nagyon enyhe vagy semmi, 160felett megint erősebb.

Szerelők tanácstalanok...csak úgy mint én. BMW szakszervíz (Szombathely) visszaadta az autót, hogy nem tudták reprodukálni a hibát (értsd. szerintük nem remeg :D ),hozzam vissza ha rosszabb lesz. A helyi maszek BMW specialista állítása szerint mindent átnézett, nem talált hibát, de aláírta, hogy remeg az autó. Ha valakinek van tippje, hogy hova lehetne elvinni az autót ahol kinyomozzák a jelenség okát, legyen kedves megosztani, mert már olyannyira felb*sz a dolog, hogy legszívesebben felgyújtanám az autót.

Köszi előre is, üdv!


- megnézném a kerékcsavarok hosszát... nem-e túl hosszúak
- oké, hogy M-es felni, de azon belül? nem lehet hogy más típusra való és nagyobb a középső furat, és a felni nem fekszik fel a tehermentesítőre, csak a csavarok fogják, emiatt nem központos, azaz üt a kerék. mondjuk ezt észre kellett volna venniük. de a kerékcserék alkalmával változó dolog is erre következtet.
- beragadó féknyereg. ezeknél nem jellemző, de régebbi típusoknál előfordul sokszor.


Szia! Köszi a választ!
A szóban forgó M-es felni Doppelspeiche 135 ( 36117896470 ), míg a gyári felnim Vielspeiche 282 ( 36116783628 ).
Én is arra gondoltam, lehet hogy nem központos...
Mivel az ET szám nem stimmel, H&R nyomtávszélesítővel vannak fenn (40/60mm).
Nyilván mindenki már 0. körben a nyomtávszélesítőket nevezte meg mint hibaforrás, de amikor levettük, és felraktuk a gyári 16-os kerekeket távtartók nélkül, akkor is rázott, igaz enyhébben.

Arra gondolok még, hogy lehet valami enyhe alaphiba, amit a nagyobb(+nehezebb!) felnik és a nyomtávszélesítők csak felerősítenek. Gondolom az sem segít, hogy a gyári felnik súlyánál felninként 2-2,4kg-al többet nyomnak az M-es felnik, ezáltal nő a rugózatlan tömeg? (remélem nem írtam túl nagy hülyeséget, csak hangosan gondolkodom)

A féknyerget, és a csavarokat megnézetem, köszi!
Üdv.


ugye a stylin 135 volt E46-ra való is illetve Z4-re ET47 és ET50-es méretben. ET20 pedig E60-ra. én úgy tudom annak még nagyobb a közepe. viszont ha nyomtáv van fent, akkor gyanítom az E90 esetében, akkor pedig ET47-50 lehet neked, mert E90, ha minden igaz ET30-35 a gyári vagy e körüli. tehát indokolt a nyomtáv.
viszont ha a gyári styling 282 is olyan, akkor nem tudom.
honnan érezni jobban a rezgést? előlről vagy hátulról? lehet kardán, féltengely ütés is.


Hátulról érezni, leginkább az ülések "mozognak" alattad. A kormány nem remeg.
Ha kardán lenne, az folyamatosan fenn állna, nem csak 120 felett, nem?
Féltengelyt hogy lehetne kiszűrni?


az attól függ milyen ütése van a tengelynek.
én úgy szűrném ki, hogy:

1. kardántengely: a fordulatszámot kell nézni. ha mondjuk 130-nál jelentkezik 5.-ben, akkor megnézed a fordulatszámot. ugyanezt a fordulatot megnézed, 3-4. fokozatban is. a sebesség alacsonyabb lesz, de a fordulat azonos. ugyanazoknál a fordulatnál jelentkezik, akkor kardán.
2. féltengely: na ez sebességfüggő. ha 130-nál rezeg, akkor nézd meg 4. fokozatban is 130-nál. ha annál a sebességnél kezdi mindkét fokozatban, akkor féltengely.

illetve még eszembe jutott a hátsó lengőkar szilent, ami a kasztni szélső oldalához csatlakozik be, ugye a hossz lengőkarra gondolok, ilyen kacskaringós. az a szilent is okozhat ilyet.
de ha biztosra átnézték az egészet, akkor feltűnt volna nekik egy szilent probléma, futómű kiszakadás.


Ha a motor fordulat teszem fel 3000 mert a fordulatszám az a motor függvénye és a váltón keresztül érkezik a kardántengelyre az erő azt a fordulatot 3000-en 3-ban 4-ben vagy 5-ben nem ugyan azt a forgási sebességet produkálja a kardántengely mint a motor. szerintem.
csak azért írtam le hogy mihamarabb meglegyen a megoldás:kiraly:


jogos. nem is értem miért írtam :D asszem túl korán keltem. pedig írás közben nem is értettem miért írom ezt. pff.... asszem lepihenek :D

Amúgy ugyan ez a jelenség van nálam is!:merges1::biglol: ami nálam még hiba forrás lehet hogy hiába van állítólag kicentírozva a gumi nekem sajna nem eredeti a felnim és amennyire kényes érzékeny a futóműve ennek az autónak lehet nem kell sok ahhoz hogy egy százas tempónál vagy felette elkezdjen remegni minél régebb óta van meg minél többet olvasok vagy nyitom fel a motorháztetőt annál biztosabb vagyok hogy bassza meg az anyját:D de sajna szeretem